Opony i rodzaje bieżnika

Mamy kilka rodzajów bieżnika, jednak nie wszystkie są przeznaczone do jazdy samochodem osobowym. Na przykład wzór ciągnący czy żebrowy to rozwiązania idealnie sprawdzające się w autobusach i samochodach ciężarowych. Więcej »

 

Ciśnienie w oponach rowerowych

Dbałość o opony to jedna z podstawowych kwestii, jeśli chodzi o bezpieczną jazdę na rowerze. Powinniśmy mieć w domu dobrą pompkę, przy czym mniej się namęczymy, jeśli jest ona raczej duża niż mała. Wiele rowerów ma obecnie opony, które mają takie same wentyle, jak te samochodowe. Dlatego pompka samochodowa jest w sam raz. Oczywiście można też sobie radzić, podjeżdżając na stacje benzynowe. Tyle, że mając własną pompkę, jesteśmy przygotowani na dopompowanie opony także na przykład podczas wyjazdu wakacyjnego. Nie należy jeździć na niesamowicie miękkiej oponie, bo w ten sposób niszczymy ją. Ale rower to nie samochód, tutaj opony są o wiele cieńsze i łatwiej je przebić, na przykład wjeżdżając na kamień itp. Opona nie powinna być przesadnie twarda, wtedy istnieje ryzyko uszkodzenia. Wątpliwości te łatwo rozwiać mianowicie mamy na oponach wypisane zalecane wartości i wówczas możemy się tego trzymać. Kiedy warto zostawić nieco miększe opony rowerowe? Na pewno wtedy, kiedy chcemy jeździć po nierównym terenie. Przykładowo, z niewiadomych przyczyn niektóre ścieżki rowerowe nie są zrobione z gładkiego asfaltu czy betonu, ale są wyłożone kostką brukową, która jest może całkiem fajna, gdy jeździ się po niej rowerem górskim na terenowych oponach, ale przy wąskich kołach kolażówki na oponach slick na pewno poczujemy się na kostce brukowej niezbyt komfortowo. By nieco złagodzić to niemiłe wrażenie, można lekko obniżyć ciśnienie. Jednak jeżeli robimy coś takiego, to pamiętajmy, by często sprawdzać, czy nie zeszło ono poniżej pożądanego poziomu.